× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Μήπως το «Πρέβελης» ήρθε για να μείνει;

Μετεξελίσεται σε άγονη η ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς – Χίος - Μυτιλήνη

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 8/5/2023

Μήπως το «Πρέβελης» ήρθε για να μείνει;

Η επικείμενη απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Group Attica ήδη άρχισε να δίνει συγκεκριμένα αποτελέσματα. Το δοκιμαστικό δρόμολογιο που θα κάνει το «Πρέβελης» στην γραμμή Πειραίας – Χίος – Μυτιλήνη δείχνει πως τα πλοία της ΑΝΕΚ μπαίνουν στον σχεδιασμό των δρομολογίων της Group Attica. Το επόμενο διάστημα αναμένεται να δούμε συγχωνεύσεις δρομολογίων που εκτελούσαν οι δύο εταιρείες και αντικαστάσεις πλοίων προκειμένου να επιτευχθεί καλύτερη αξιοποίηση του υφιστάμενου στόλου. Κεντρικός στόχος είναι να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας έτσι ώστε να βελτιωθεί η λειτουργική κερδοφορία του ομίλου.

Ο μήνας που συνήθως υλοποιούνται οι προαναφερόμενες αλλαγές είναι ο Σεπτέμβριο. Μέχρι τότε θα έχει εκδοθεί και η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού επί της συμφωνίας απορρόφησης της ΑΝΕΚ. Μέσα στο σχεδιασμό του ομίλου για καλύτερη αξιοποίηση του στόλου του είναι πολύ πιθανό να δούμε το «Πρέβελης» στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη ιδιαίτερα την χειμερινή περίοδο, όπου οι ανάγκες μεταφοράς επιβατών και οχημάτων είναι σημαντικά μικρότερες.

Ο τρόπος που εμφανίζεται στο βόρειο Αιγαίο, το 43 ετών πλοίο της ΑΝΕΚ, θυμίζει τον τρόπο που ήρθε το «Φαίδρα» της Minoan Flying Dolphin (σημερινή Hellenic Seaways), πριν από 20 και πλέον έτη. Το «Φαίδρα» ήταν συμβατικό επιβατικό – οχηματαγωγό που είχε τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά με το «Θεόφιλος» της ΝΕΛ. Μόνο που τότε η είσοδος δεύτερης ακτοπλοϊκής εταιρείας στην κύρια ακτοπλοϊκή γραμμή του βορείου Αιγαίου ενίσχυσε τον ανταγωνισμό. Μερικά χρόνια αργότερα στο βόρειο Αιγαίο δρομολογήθηκαν τα Νήσος Μύκονος και Νήσος Χίος (σημερινά Blue Star Myconos και Blue Star Chios) που μείωσαν δραστικά το χρόνο του ταξιδιού κατά την δεκαετία του 2000.

Σήμερα η πιθανή δρομολόγηση του «Πρέβελης» ή ενός άλλου πλοίου αντίστοιχων δυνατοτήτων θα γίνει μόνο και μόνο για να μειώσει τα λειτουργικά κόστη ομίλου. Τον ίδιο ρόλο παίζει και το «Διαγόρας» που σήμερα είναι στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη. Μια άλλη πιθανή «λύση» είναι το «Smyrna di Levante», σύμφωνα με ναυτιλιακούς κύκλους.

Όσοι γνωρίζουν τις δυνατότητες του «Πρέβελης» τονίζουν πως το πλοίο κινείται με ταχύτητα 16 μιλίων ανά ώρα αυτή την εποχή και τονίζουν πως υπό προϋποθέσεις θα μπορούσε να φθάσει μέχρι και τα 18 μίλια την ώρα. Το «Διαγόρας», σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 21,1 μίλια ανά ώρα κατά συνέπεια η υπηρεσιακή του ταχύτητα είναι περίπου 19 μίλια. Το 46 ετών «Smyrna di Levante», με τον εντυπωσιακό ξενοδοχειακό εξοπλισμό, αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 18 μίλια ανά ώρα. Δηλαδή και τα τρία προαναφερόμενα πλοία αναπτύσσουν χαμηλές ταχύτητες και παράλληλα είναι έχουν μικρή μεταφορική ικανότητα σε επιβάτες και οχήματα.

Το εναλλακτικό σενάριο είναι την χειμερινή περίοδο να γίνει περικοπή δρομολογίων και να πάψει η γραμμή να εξυπηρετείται με 6 δρομολόγια την εβδομάδα το χειμώνα και 7 δρομολόγια το καλοκαίρι. Μόνο που το σενάριο αυτό δεν μπορεί να εφαρμοστεί ως τα τέλη του Απριλίου του 2024, διότι θα πρόκειται για παραβίαση παλαιότερης απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Στο παρελθόν η περικοπή δρομολογίων στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη αποφεύχθηκε με την χορήγηση μικρών επιδοτήσεων για προσεγγίσει σε Ψαρά και Οινούσσες. Σε κάθε περίπτωση όμως όλα δείχνουν πως η γραμμή που σε άλλες εποχές κέντριζε το ενδιαφέρον πολλών ακτοπλοϊκών εταιρειών πλέον αντιμετωπίζεται ως άγονη γραμμή.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΛΛΑΔΑ

Δεν μπαίνει πλαφόν στο ελαιόλαδο δηλώνει η κυβέρνηση

Προειδοποιεί με πρόστιμα τις τυποποιητικές επιχειρήσεις αν κερδοσκοπήσουν ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας
ΑΓΡΟΤΕΣ

Πλήρη ένταξη του ΟΠΕΚΕΠΕ στο gov.gr ανακοίνωσε ξανά ο Αυγενάκης

Ποιόν προσπαθεί να πείσει ο υπουργός με τις συνεχόμενες ανακοινώσεις του για τον ΟΠΕΚΕΠΕ;
ΑΓΟΡΑ

Το Φυλλάδιο Lidl έχει βγει

Υψηλή ποιότητα, μοναδική φρεσκάδα και πάντα χαμηλές τιμές!
ΕΛΛΑΔΑ

Ο «χάρτης» των πληρωμών για την περίοδο 2 ‑ 6 Οκτωβρίου

Δείτε τα επιδόματα και τις συντάξεις που θα πληρωθούν την επόμενη εβδομάδα
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Τα δρομολόγια των άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών του Οκτωβρίου

Δείτε τις μέρες και τις ώρες αναχώρησης των πλοίων από τα λιμάνια της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης
ΕΛΛΑΔΑ

Κέρδη για το πρώτο εξάμηνο του 2023 ανακοίνωσε η Group Attica

Αύξηση τζίρου στα 47,49 εκατ. ευρώ πέτυχε η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο ακτοπλοϊκή εταιρεία και λειτουργικά κέρδη.
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Ανακάμπτουν οι τουριστικές εισπράξεις του Βορείου Αιγαίου

Στα 52,6 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα έσοδα του πρώτου εξαμήνου του 2023 και ξεπέρασαν τα έσοδα του πρώτου εξαμήνου του 2019
ΕΛΛΑΔΑ

«Εξοικονομώ – Αυτονομώ» παράταση ως τις 10 Οκτωβρίου

Νέα προθεσμία υλοποίησης παρεμβάσεων από τους ωφελούμενους
ΕΡΓΑΣΙΑ

Συνεχίζουν τον αγώνα τους οι εργαζόμενοι covid στο Δήμο Μυτιλήνης

Αναβολή για τις 8 Μαρτίου του 2024 πήρε η εκδίκαση της αγωγής που κατέθεσαν οι 30 συμβασιούχοι του Δήμου Μυτιλήνης για να παραμείνουν στη δουλειά τους, με το αιτιολογικό ότι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες
ΕΛΛΑΔΑ

Οι υποχρεώσεις των αγροτών για να μην χάσουν τις επιδοτήσεις

Ανακοινώθηκε ο οδηγός με τις αιρεσιμότητες από τον ΟΠΕΚΕΠΕ
ΕΛΛΑΔΑ

Ξεκινά σήμερα η καταβολής του Market Pass

2,61 εκατομμύρια πολίτες θα λάβουν την ενίσχυση για τους μήνες Αύγουστο ως Οκτώβριο
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

350 θέσεις εργασίας χάθηκαν στο Βόρειο Αιγαίο τον Αύγουστο

Σε 105 ανήλθαν οι θέσεις εργασίας που χάθηκαν στην Λέσβο