× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Μήπως το «Πρέβελης» ήρθε για να μείνει;

Μετεξελίσεται σε άγονη η ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς – Χίος - Μυτιλήνη

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 8/5/2023

Μήπως το «Πρέβελης» ήρθε για να μείνει;
' χρόνος ανάγνωσης

Η επικείμενη απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Group Attica ήδη άρχισε να δίνει συγκεκριμένα αποτελέσματα. Το δοκιμαστικό δρόμολογιο που θα κάνει το «Πρέβελης» στην γραμμή Πειραίας – Χίος – Μυτιλήνη δείχνει πως τα πλοία της ΑΝΕΚ μπαίνουν στον σχεδιασμό των δρομολογίων της Group Attica. Το επόμενο διάστημα αναμένεται να δούμε συγχωνεύσεις δρομολογίων που εκτελούσαν οι δύο εταιρείες και αντικαστάσεις πλοίων προκειμένου να επιτευχθεί καλύτερη αξιοποίηση του υφιστάμενου στόλου. Κεντρικός στόχος είναι να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας έτσι ώστε να βελτιωθεί η λειτουργική κερδοφορία του ομίλου.

Ο μήνας που συνήθως υλοποιούνται οι προαναφερόμενες αλλαγές είναι ο Σεπτέμβριο. Μέχρι τότε θα έχει εκδοθεί και η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού επί της συμφωνίας απορρόφησης της ΑΝΕΚ. Μέσα στο σχεδιασμό του ομίλου για καλύτερη αξιοποίηση του στόλου του είναι πολύ πιθανό να δούμε το «Πρέβελης» στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη ιδιαίτερα την χειμερινή περίοδο, όπου οι ανάγκες μεταφοράς επιβατών και οχημάτων είναι σημαντικά μικρότερες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο τρόπος που εμφανίζεται στο βόρειο Αιγαίο, το 43 ετών πλοίο της ΑΝΕΚ, θυμίζει τον τρόπο που ήρθε το «Φαίδρα» της Minoan Flying Dolphin (σημερινή Hellenic Seaways), πριν από 20 και πλέον έτη. Το «Φαίδρα» ήταν συμβατικό επιβατικό – οχηματαγωγό που είχε τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά με το «Θεόφιλος» της ΝΕΛ. Μόνο που τότε η είσοδος δεύτερης ακτοπλοϊκής εταιρείας στην κύρια ακτοπλοϊκή γραμμή του βορείου Αιγαίου ενίσχυσε τον ανταγωνισμό. Μερικά χρόνια αργότερα στο βόρειο Αιγαίο δρομολογήθηκαν τα Νήσος Μύκονος και Νήσος Χίος (σημερινά Blue Star Myconos και Blue Star Chios) που μείωσαν δραστικά το χρόνο του ταξιδιού κατά την δεκαετία του 2000.

Σήμερα η πιθανή δρομολόγηση του «Πρέβελης» ή ενός άλλου πλοίου αντίστοιχων δυνατοτήτων θα γίνει μόνο και μόνο για να μειώσει τα λειτουργικά κόστη ομίλου. Τον ίδιο ρόλο παίζει και το «Διαγόρας» που σήμερα είναι στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη. Μια άλλη πιθανή «λύση» είναι το «Smyrna di Levante», σύμφωνα με ναυτιλιακούς κύκλους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσοι γνωρίζουν τις δυνατότητες του «Πρέβελης» τονίζουν πως το πλοίο κινείται με ταχύτητα 16 μιλίων ανά ώρα αυτή την εποχή και τονίζουν πως υπό προϋποθέσεις θα μπορούσε να φθάσει μέχρι και τα 18 μίλια την ώρα. Το «Διαγόρας», σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 21,1 μίλια ανά ώρα κατά συνέπεια η υπηρεσιακή του ταχύτητα είναι περίπου 19 μίλια. Το 46 ετών «Smyrna di Levante», με τον εντυπωσιακό ξενοδοχειακό εξοπλισμό, αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 18 μίλια ανά ώρα. Δηλαδή και τα τρία προαναφερόμενα πλοία αναπτύσσουν χαμηλές ταχύτητες και παράλληλα είναι έχουν μικρή μεταφορική ικανότητα σε επιβάτες και οχήματα.

Το εναλλακτικό σενάριο είναι την χειμερινή περίοδο να γίνει περικοπή δρομολογίων και να πάψει η γραμμή να εξυπηρετείται με 6 δρομολόγια την εβδομάδα το χειμώνα και 7 δρομολόγια το καλοκαίρι. Μόνο που το σενάριο αυτό δεν μπορεί να εφαρμοστεί ως τα τέλη του Απριλίου του 2024, διότι θα πρόκειται για παραβίαση παλαιότερης απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Στο παρελθόν η περικοπή δρομολογίων στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη αποφεύχθηκε με την χορήγηση μικρών επιδοτήσεων για προσεγγίσει σε Ψαρά και Οινούσσες. Σε κάθε περίπτωση όμως όλα δείχνουν πως η γραμμή που σε άλλες εποχές κέντριζε το ενδιαφέρον πολλών ακτοπλοϊκών εταιρειών πλέον αντιμετωπίζεται ως άγονη γραμμή.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Απογραφή κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων έως 31 Δεκεμβρίου

Πρόστιμο 200 ευρώ θα πληρώσουν όσοι προχωρήσουν στην απογραφή μετά το τέλος του χρόνου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ψηλαφίζοντας την κτηνοτροφία του μέλλοντος

Η Ένωση Κτηνοτρόφων Προβάτου Φυλής Λέσβου δείχνει στην πράξη την κατεύθυνση που μπορεί και πρέπει να ακολουθήσει η πρωτογενή παραγωγή του νησιού
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΓΡΟΤΕΣ

«Χωρίς συνενώσεις οι συνεταιρισμοί της Λέσβου δεν έχουν μέλλον»

Το μέλος του Δ.Σ. του Συνεταιρισμού ΚΑΠΗΣ Αχιλλέας Κιαχαγιάς μίλησε το ραδιοφωνικό σταθμό 99 fm ΣΤΟ ΝΗΣΙ και την εκπομπή «Μιλάμε Οικονομικά»
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Τρεις νέες βάσεις δεδομένων για τα χρέη πολιτών και επιχειρήσεων

Υπουργείο Οικονομίας και Τράπεζα της Ελλάδος δημιουργούν σύστημα «νέων Τειρεσιών» για πλήρη εικόνα των οφειλών
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΓΡΟΤΕΣ

Σε νευρική κρίση... οι τιμές του ελαιολάδου

Αστάθεια στις τιμές, πτώση της ποιότητας και μειωμένη ζήτηση στις μεσογειακές αγορές
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΚΟΣΜΟΣ

Στις 250.000 η παραγωγή ελαιολάδου στην Τουρκία

Πρόβλημα για τους παραγωγούς της χώρας το υψηλό κόστος παραγωγής
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Επιστρέφει το «Τάλως» στο Βόρειο Αιγαίο

Νέος σχεδιασμός των δρομολογίων για να εξυπηρετηθεί η μεταφορά ζωοτροφών από το λιμάνι της Καβάλας
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κεντρικός ο ρόλος του λογιστή από τα Γιαννιτσά

Συνεχίστηκαν οι απολογίες των κατηγορουμένων για την υπόθεση της εγκληματικής οργάνωσης
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ο «χάρτης» πληρωμών από ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ

Το ποσό των 2,42 δις ευρώ θα πληρωθούν σε 4,29 εκατομμύρια δικαιούχους ως τις 31 Οκτωβρίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Πρώτος σε ψήφους ο Ιγνάτης Μανάβης στο Συνεταιρισμό Στύψης

Δείτε εδώ αναλυτικά τα αποτελέσματα των εκλογών που έγιναν την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ξεσηκώνονται οι αγρότες, τα τρακτέρ κατεβαίνουν στην Αθήνα

Μετά το «πάγωμα» των ενισχύσεων και την εξάπλωση της ευλογιάς, οι παραγωγοί ενώνουν δυνάμεις – Η ΕΘΕΑΣ καλεί σε πανελλαδικό αγροτικό συλλαλητήριο στις αρχές Νοεμβρίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Σκέρτσος: Γνώριζε το Μαξίμου όσο συμβαίνουν στον ΟΠΕΚΕΠΕ

Ο Υπουργός Επικρατείας και στενός συνεργάτης του Πρωθυπουργού παραδέχθηκε πως η Προεδρεία της κυβέρνησης γνώριζε τι γίνονταν με τις αγροτικές επιδοτήσεις