× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Ένα στα τρία πλοία εκτελεί δρομολόγια!

Επιπλέον μέτρα στήριξης ζητούν οι ακτοπλόοι (ΣΕΕΝ) από το υπουργείο Ναυτιλίας, σημειώνοντας ότι τα υφιστάμενα δεν επαρκούν

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 22/4/2020

Ένα στα τρία πλοία εκτελεί δρομολόγια!

Επιστολή προς το υπουργείο Ναυτιλίας απέστειλε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), επισημαίνοντας την ανάγκη άμεσης και περαιτέρω στήριξης της ακτοπλοΐας, υποστηρίζοντας ότι απειλείται η βιωσιμότητα εταιρειών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αυτή, αναφέρεται ότι από τα 85 πλοία - μέλη του Συνδέσμου, μόνο τα 31 εκτελούν σήμερα δρομολόγια, δηλαδή το 36% επί του συνόλου του στόλου. Τα έξοδα των 54 πλοίων, τα οποία σήμερα παραμένουν ακινητοποιημένα αναγκαστικά, λόγω των συνθηκών, είναι εξίσου σημαντικά, καθώς έχουν επιβαρυνθεί με επισκευαστικές εργασίες, συντήρηση, πιστοποίηση, καθώς και τα πάγια χρηματοοικονομικά και άλλα έξοδα που τα αφορούν, χωρίς να εκτελούν δρομολόγια και κατά συνέπεια χωρίς να υπάρχουν έσοδα.

Απευθυνόμενος προς τον υπουργό κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, ο Σύνδεσμος παραθέτει παραδείγματα άλλων ευρωπαϊκών χωρών, οι οποίες ήδη έχουν λάβει μέτρα ενίσχυσης των θαλάσσιων μεταφορών. Συγκεκριμένα, η Φινλανδία ανακοίνωσε την ενίσχυση με €15 εκατ. τον μήνα (€45 εκατ. συνολικά για τρεις μήνες) 7 πλοίων τα οποία εκτελούν δρομολόγια προς την Σουηδία και την Εσθονία και η Ιρλανδία επιχορηγεί με €5 εκατ. τον μήνα (€15 εκατ. σε τρεις μήνες) 5 πλοία τα οποία είναι δρομολογημένα σε 5 γραμμές, που συνδέουν τη χώρα με το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία.

Μέρα παρά μέρα στη Μυτιλήνη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξίζει να σημειωθεί ότι εδώ και σχεδόν ένα μήνα η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Μυτιλήνης με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, τον Πειραιά, γίνεται μέρα παρά μέρα, αφού έχουν μειωθεί στο μισό τα δρομολόγια. Μάλιστα, το Μ. Σάββατο και την Κυριακή του Πάσχα για πρώτη φορά φέτος δεν υπήρχε πλοίο εντός του λιμανιού Μυτιλήνης, ενώ σε άλλες περιπτώσεις λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών και απαγορευτικού απόπλου, πέρασαν και τέσσερις ημέρες μέχρι να έρθει πλοίο στο νησί. 

Η επιστολή του ΣΕΕΝ

«Αξιότιμε κύριε Πλακιωτάκη,

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σχετικά με την από 16/4 ΥΑ στην οποία καθορίζονται τα ελάχιστα απαραίτητα δρομολόγια και για τα οποία προβλέπεται η υπό προϋποθέσεις αποζημίωση τους, θέλουμε να τονίσουμε ότι αποτελεί οπωσδήποτε ένα θετικό μέτρο, πλην όμως διαφωνούμε ως προς τη διαδικασία την οποία θεωρούμε γραφειοκρατική και μη αναγκαία.

Επίσης διαφωνούμε και με το ύψος των αποζημιώσεων που προβλέπονται, οι οποίες δεν καλύπτουν τα πραγματικά κόστη των πλοίων στα οποία επιβάλλεται η υποχρέωση εκτέλεσης δρομολογίων.

Η αναγκαία αποζημίωση των πλοίων, τα οποία είναι δρομολογημένα στις ακτοπλοϊκές γραμμές (πλην πορθμειακών) βασισμένη στα δρομολόγια τα οποία είναι υποχρεωμένα να εκτελούν σήμερα, εκτιμάται σε €15 εκ. τον μήνα, όταν σύμφωνα με την ΥΑ της 16.4.2020 αποζημιώνονται σε μηνιαία βάση με το ποσόν των € 7 εκ., δηλαδή € 8 εκ. λιγότερα τον μήνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε ότι αφορά στην περίοδο 21/3 έως 30/4, τα έξοδα των πλοίων μετά από την αφαίρεση των εσόδων εκτιμώνται σε € 20 εκ., έναντι των € 1,6 εκ. τα οποία προβλέπονται στην ΥΑ της 16.4 για την ίδια περίοδο.

Για μία ακόμα φορά επισημαίνουμε την ανάγκη άμεσης και ουσιαστικής στήριξης της ακτοπλοΐας.

Κύριο μέλημα και επιδίωξη όλων μας πρέπει να είναι η αποφυγή της κατάρρευσης των επιχειρήσεων της επιβατηγού ναυτιλίας τη δεδομένη χρονική στιγμή, με την έγκαιρη και επαρκή στήριξή τους κατά τη διάρκεια της υφιστάμενης κρίσης, ώστε να είναι δυνατή η άμεση και χωρίς προβλήματα συμβολή των επιχειρήσεών μας στην ανάκαμψη της οικονομίας μας και του τουρισμού μετά την κρίση.

Το πρόβλημα είναι σύνθετο, δεν περιορίζεται μόνο στα πλοία της ακτοπλοΐας, αλλά και σε αυτά της Αδριατικής, καθώς και σε αυτά τα οποία αναγκαστικά δεν λειτουργούν.

Λαμβανομένων υπόψη των ανωτέρω και σε συνέχεια των από 21.3.20, 26.3.20, 28.3.20 και 2.4.20 επιστολών μας, παρακαλούμε για τη λήψη επαρκών και ουσιαστικών μέτρων για τη στήριξη των ακτοπλοϊκών και διεθνών γραμμών και συγκεκριμένα:

-Την αποζημίωση των πλοίων που εκτελούν δρομολόγια με βάση τα πραγματικά έξοδα των πλοίων (μείον τα έσοδα), όπως αυτά σας έχουν ήδη κοινοποιηθεί από τις εταιρείες.

-Την αποζημίωση των πλοίων για την περίοδο από 21/3 έως την ημερομηνία σύναψης των νέων συμβάσεων ΔΥ σύμφωνα με την ΥΑ της 16.4.20.

-Την αποζημίωση των πλοίων τα οποία σήμερα δεν εκτελούν δρομολόγια, σύμφωνα με τα πραγματικά τους έξοδα.

Σας υπενθυμίζουμε ότι από τα 85 πλοία μέλη του Συνδέσμου μας, μόνο τα 31 εκτελούν σήμερα δρομολόγια, δηλαδή μόνο το 36%.

Τα έξοδα των 54 πλοίων τα οποία σήμερα ακινητούν αναγκαστικά λόγω των συνθηκών είναι εξίσου σημαντικά, καθώς έχουν επιβαρυνθεί με όλα τα έξοδα επισκευών, συντηρήσεων, πιστοποίησης καθώς και τα πάγια χρηματοοικονομικά και άλλα έξοδα που τα αφορούν, χωρίς να εκτελούν δρομολόγια και κατά συνέπεια χωρίς να υπάρχουν έσοδα.

-Την αύξηση των μισθωμάτων των δρομολογίων που εκτελούνται σήμερα με Συμβάσεις Δημόσιας Υπηρεσίας.

Η επιβατική κίνηση, αλλά και η εμπορευματική των δρομολογίων αυτών είναι σχεδόν μηδενική, επίσης δεν είναι δυνατή η οποιαδήποτε ακύρωση ή έστω και αλλαγή των δρομολογίων ούτως ώστε να μειωθούν τα έξοδα, συνεπώς είναι απαραίτητη η αναπροσαρμογή των μισθωμάτων με βάση τα πραγματικά έξοδα-έσοδα των πλοίων.

-Τη συμπερίληψη στους δικαιούχους αποζημίωσης και των πλοίων τα οποία είναι δρομολογημένα στις γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας. Οι γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας είναι μεγάλης σημασίας για  το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της Χώρας προσφέροντας πολύτιμες υπηρεσίες ιδιαίτερα σημαντικές στην περίοδο της σοβαρής κρίσης που διατρέχουμε.

-Η ένταξη του κλάδου σε ευρωπαϊκό μηχανισμό ενισχύσεων είναι σημαντική και τη στηρίζουμε, αλλά οι διαδικασίες αυτές είναι χρονοβόρες τη στιγμή που η βιωσιμότητα του κλάδου απαιτεί άμεσα μέτρα.

Τελειώνοντας σας παραθέτουμε παραδείγματα ευρωπαϊκών χωρών, οι οποίες ήδη έχουν λάβει μέτρα ενίσχυσης των θαλάσσιων μεταφορών.

Συγκεκριμένα:

-Η Φινλανδία ανακοίνωσε την ενίσχυση με €15 εκατ. τον μήνα (€45 εκατ. συνολικά για τρεις μήνες) 7 πλοίων τα οποία εκτελούν δρομολόγια προς την Σουηδία και την Εσθονία.

-Η Ιρλανδία επιχορηγεί με €5 εκατ. τον μήνα (€15 εκατ. σε τρεις μήνες) 5 πλοία τα οποία είναι δρομολογημένα σε 5 γραμμές που συνδέουν τη χώρα με το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία. Κατά τους υπολογισμούς μας, η αποζημίωση αυτή υπολογίζεται σε €285 το ναυτικό μίλι.

Οι αποζημιώσεις οι οποίες κρίθηκαν αναγκαίες για την ενίσχυση των πλοίων στην Φινλανδία και στην Ιρλανδία είναι επαρκείς για την κάλυψη της διαφοράς εσόδων-εξόδων των πλοίων, ενώ είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι αφορούν και Διεθνείς Γραμμές, όπως οι γραμμές Ελλάδας – Ιταλίας.

Είμαστε στη διάθεσή σας για την περαιτέρω ενημέρωσή σας και παρακαλούμε για την προσοχή σας στα αιτήματά μας, η ικανοποίηση των οποίων είναι απαραίτητη για τη βιωσιμότητα του κλάδου.»

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΧΩΡΙΑ

Παράσταση διαμαρτυρίας για τον υβριδικό σταθμό της Ερεσού

Θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 30 Απριλίου, στις 7.00 το απόγευμα στο Δημοτικό Συμβούλιο Δυτικής Λέσβου, όπου θα συζητηθεί το θέμα. Το κάλεσμα για την παράταση διαμαρτυρίας απευθύνει η Κίνηση «Ελεύθερα Βουνά στη Λέσβο»
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Περισσότερες δωρεάν θέσεις παρκαρίσματος στο λιμάνι της Μυτιλήνης

Δείτε εδώ τι προβλέπει η απόφαση που έλαβε το Δ.Σ. του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Λέσβου
ΥΓΕΙΑ

Καθαρίστηκε ο αύλειος χώρος του Νοσοκομείου Μυτιλήνης

Ευχαριστίες Καμπούρη στον Δήμο Μυτιλήνης για την άμεση ανταπόκριση
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Με τους φορείς της Λέσβου θα συναντηθεί ο Στέφανος Κασσελάκης

Επίσκεψη του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στη Μυτιλήνη
ΧΩΡΙΑ

Διανομή προϊόντων του Κοινωνικού Παντοπωλείου της Περιφέρειας

Αναλυτικά οι ημέρες και ώρες διανομής
ΑΤΖΕΝΤΑ

Ανοίγουν τα ιαματικά Λουτρά Πολιχνίτου

Πολλά υποσχόμενη κίνηση για εξυπηρέτηση 500 ατόμων τα επόμενα δύο χρόνια
ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Eπισκευές στα δημοτικά κτίρια του Δήμου Μυτιλήνης

Με προϋπολογισμό 99.999,99 ευρώ, που χρηματοδοτείται από πιστώσεις του Δήμου
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Αγάπη, αλληλεγγύη και στήριξη ζητά ο Σύνδεσμος Πολυτέκνων Λέσβου

Από τις 2.300 μέλη, μειώθηκαν σε 2.000: «Παρά το δημογραφικό πρόβλημα δεν στηρίζονται οι πολύτεκνοι» λέει ο πρόεδρος, Μ. Κουφέλος
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Νέο τροχαίο ατύχημα στην Αγία Τριάδα Καλλονής

Σε καρμανιόλα εξελίσσεται ο νέος οδικός κόμβος που δόθηκε στην κυκλοφορία πριν από μια εβδομάδα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παρέμβαση Αθανασίου για την σεξουαλική κακοποίηση παιδιών

Ο βουλευτής της Ν.Δ. συμμετείχε στην παρουσίαση του βιβλίου του εγκληματολόγου Άγγελου Τσιγκρή