Στις Ελληνικές καλένδες η πληρωμή του μεταφορικού ισοδύναμου
Έρχεται ριζική αναδόμηση… του μέτρου από το 2024 σύμφωνα με δηλώσεις του γενικού γραμματέα Αιγαίου Μανώλη Κουτουλάκη
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 3/11/2023
Στις 30 Οκτωβρίου συζητήθηκε στην Βουλή ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. Αλέξανδρος Αυλωνίτης για το μεταφορικό ισοδύναμο και τις μεγάλες καθυστερήσεις στην πληρωμή του. Η τακτική αυτή οδηγεί το μέτρο σε απαξίωση όπως ανέφερε ο βουλευτής καθώς δεν έχουν καταβληθεί στους δικαιούχους (ιδιώτες και επιχειρήσεις) ως σήμερα οι επιδοτήσεις που αφορούν το δεύτερο εξάμηνο του 2022. Ο κ. Αυλωνίτης θύμισε πως επί των ημερών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ το πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα καταβάλλονταν οι επιδοτήσεις που αφορούσαν τον προηγούμενο μήνα.
Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ιωάννη Παππά έκανε μια ιστορική αναδρομή και υποστήριξε προς το μέτρο διευρύνθηκε και καλύπτει πλέον όλα τα νησιά της χώρας με εξαίρεση την Λευκάδα, την Εύβοια και την Κρήτη (για τους επιβάτες). Επίσης ανέφερε όπως η κυβέρνηση αύξηση το 2023 τις πιστώσεις που διατίθενται για το μέτρο στα 90 εκατομμύρια και στο ίδιο επίπεδο θα διατηρηθούν και για το 2024.
Ωστόσο ο κ. Παππάς δεν κατάφερε να δώσει καμία συγκεκριμένη εξήγηση γιατί υπάρχει τόσο μεγάλη καθυστέρηση καταβολή των επιδοτήσεων. Επίσης δεν έδωσε καμία συγκεκριμένη απάντηση για το πότε θα πληρωθούν οι καθυστερούμενες επιδοτήσεις.
Τρεις ημέρες αργότερα, την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου, ο γενικός γραμματέας Αιγαίου Μανώλης Κουτουλάκης σε δηλώσεις του στα μέσα ενημέρωσης της Χίου ανέφερε ότι με μέτρο δεν θα καταργηθεί και οι επιδοτήσεις θα καταβληθούν σε όλους τους δικαιούχους. Παράλληλα όμως μίλησε για προσαρμογή και εξορθολογισμό.
Μεταξύ άλλων ο κ. Κουτουλάκης στο Politischios.gr είπε: «Έχουμε ήδη διαπιστώσει και κακή χρήση του μέτρου και με διασταυρώσεις που γίνονται από την ΑΑΔΕ, θα προκύψουν πολύ χρήσιμα συμπεράσματα, αλλά σε κάθε περίπτωση μεταφορικό ισοδύναμο, είτε λέγεται μεταφορικό ισοδύναμο είτε οπωσδήποτε αλλιώς, θα έχει στόχευση στους νησιώτες προσαρμοζόμενο για να καλύψει τις ανάγκες.
Κάθε νησί, είναι διαφορετικό. Αυτό ήρθε η εποχή να το αναγνωρίσουμε και στο μεταφορικό .Άλλες ανάγκες της Χίου, άλλες της Ρόδου, άλλες Κρήτης. Αυτό νομίζω το 2024 θα μπορούμε να δούμε ένα πιο στοχευμένο μέτρο».
Αυτή η αναφορά του κ. Κουτουλάκη δείχνει σαφέστατα πως η κυβέρνηση σχεδιάζει την ριζική αναδόμηση του μέτρου, επίσης δείχνει πως το μέτρο θα χάσει τον καθολικό χαρακτήρα εφαρμογής του.